Obchodné podmienky

Obchodné podmienky pre spotrebiteľov

I. Úvodné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) firmy Huka stores sro, so sídlom Pavlovická 42/4, identifikačné číslo: 073 832 15, (ďalej len „predávajúci“) upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“) vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatvárané medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len „kupujúci “) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.garho.sk (ďalej len „webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
  2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo, potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené v  OP pre podnikateľov a právnické osoby .
  3. Ustanovenia odchylné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
  4. Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa pred uzavretím zmluvy oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a je si vedomý, že ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
  5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

II. Užívateľský účet

  1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len „užívateľský účet“). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
  2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne. Ak poruší kupujúci povinnosť správneho uvádzania svojich údajov a vznikne tým predávajúcemu škoda, môže túto škodu po kupujúcom požadovať. Ak vznikne uvedením nesprávnych údajov kupujúceho škoda kupujúcemu, ide táto škoda plne na jeho ťarchu.
  3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.
  4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
  5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 36 mesiacov nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
  6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

III. Uzavretie kúpnej zmluvy

  1. Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
  2. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, vrátane ceny tovaru. V prípade zľavy tovaru webové rozhranie obsahuje informácie o tom, za akú najnižšiu cenu bol tovar v posledných 30 dňoch pred poskytnutím zľavy ponúkaný. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
  3. Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
  4. Na objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:

- objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),

- spôsobu úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako „objednávka“).

  1. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom rozhraní či v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“).
  2. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne ​​či telefonicky).
  3. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim podľa § 1745 Občianskeho zákonníka vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktoré je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
  4. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
  5. Predávajúci si vyhradzuje vo výnimočných prípadoch a po predchádzajúcom informovaní kupujúceho, právo na zmenu kúpnej zmluvy, kedy v prípade nesúhlasu kupujúceho s touto zmenou má právo predávajúci z tohto dôvodu od kúpnej zmluvy odstúpiť, prípadne aj podľa uváženia predávajúceho bez predchádzajúceho pokusu o zmenu odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy podľa § 2001 Občianskeho zákonníka. Tak môže byť robené iba v prípadoch zjavnej chyby webového rozhrania, prípadne iné zjavné chyby v prezentácii výrobkov na webovom rozhraní obchodu. V takom prípade predávajúci bezodkladne po zistení chyby informuje kupujúceho.

IV. Cena tovaru a platobné podmienky

  1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:

- v hotovosti v prevádzke predávajúceho na adrese Jeremenkova 55/1, 779 00, Olomouc 2.

- v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke.

- bezhotovostne prevodom CZK na účet predávajúceho č.2601490593/2010, vedený v spoločnosti Fio banka (ďalej len „účet predávajúceho“).

- bezhotovostne prevodom EUR na účet predávajúceho č. 2101993987/2010 , vedený v spoločnosti Fio banka (ďalej len „účet predávajúceho“).

- bezhotovostne platobnou kartou

  1. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
  2. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie článku IV. ods. 6 obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.
  3. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 10 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
  4. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradzovať kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
  5. Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (článok III. ods. 6), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
  6. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
  7. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad - faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.

V. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

  1. Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka, nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktoré bolo upravené podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru , ktoré bolo po dodaní nenávratne zmiešané s iným tovarom, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktoré spotrebiteľ z obalu vyňal az hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť a od kúpnej zmluvy o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal.
  2. Ak nejde o prípad uvedený v článku V. ods. 1 alebo o iný prípad, kedy nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich ( 14) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho či na adresu elektronickej pošty predávajúceho reklamace@huka.cz.
  3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa článku V. ods. 2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy predávajúcemu. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, znáša kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.
  4. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa článku V. ods. 2 obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal (teda v hotovosti alebo bankovým prevodom). Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar podnikateľovi odoslal.
  5. Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
  6. Do doby prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
  7. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.
  8. Adresa na zaslanie tovaru späť: Huka stores sro, Jeremenkova 55/1, 779 00, Olomouc.
  9. Preprava a dodanie tovaru
  10. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
  11. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
  12. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
  13. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
  14. V prípade neporušeného obalu, ale následného zistenia poškodenia obsahu zásielky, odporúčame čo najskôr, najlepšie ihneď po prevzatí, toto poškodenie nahlásiť predajcovi, v najlepšom prípade priamo patričnému dopravcovi. Predídete týmto konaním prípadnému sporu medzi predávajúcim a kupujúcim v otázke príčiny poškodenia a jej vzniku.
  15. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť osobitné dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.
  16. Spôsoby predávajúcim ponúkanej dopravy, možnosti dodatkových služieb a jej podmienky na uplatnenie nájdete v kolónke "Doprava a platba".
  17. V prípade odmietnutia zásielky zvoleným prepravcom v objednávke, si predávajúci vyhradzuje právo na voľbu inej prepravnej služby. O zmene dopravcu bude kupujúci automaticky informovaný prostredníctvom emailového avíza s informáciou od zásielke. 

VII. Práva z chybného plnenia

  1. Kupujúci môže vytknúť vadu, ktorá sa na veci prejaví v dobe dvoch rokov od prevzatia.
  2. Predajca odporúča pre rýchlejšie vybavenie reklamácie uplatniť reklamáciu v autorizovanom servise, ak je u daného typu tovaru pre kupujúceho dostupný.
  3. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka).
  4. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:

- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,

- sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,

- tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,

- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a

- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

  1. Ak sa prejaví vada v priebehu dvanástich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.
  2. Ak vec nemá vlastnosti stanovené v článku VII. ods. 3 obchodných podmienok už pri prevzatí, môže kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, podľa svojej voľby požadovať dodanie novej veci bez vady alebo opravu veci, ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný; to sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a to, či môže byť druhým spôsobom vada odstránená bez značných ťažkostí pre kupujúceho. Predávajúci môže odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady.
  3. Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ predávajúci vadu odmietol odstrániť alebo ju neodstránil v súlade s článkom VII, ods. 5 obchodných podmienok, sa vada prejaví opakovane, je vada podstatným porušením zmluvy, alebo je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zjavné , Že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho. Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a vadnej veci, ktorú kupujúci obdržal. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada veci nevýznamná.
  4. Ak je na predávanej veci, na jej obale, v návode pripojenom k ​​veci alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej možno vec použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť.
  5. Zárukou za akosť sa predávajúci zaväzuje, že vec bude po určitú dobu spôsobilá na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti veci na obale alebo v reklame. Záruka môže byť poskytnutá aj na jednotlivú súčasť veci.
  6. Ustanovenia uvedené v článku VII. ods. 3 obchodných podmienok sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
  7. Práva z vadného plnenia uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho prevádzky, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy spotrebiteľ vytkne vady výrobku u predávajúceho.
  8. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, má právo na úhradu minimálnych nutných nákladov (najmä poštovného, ​​ktoré uhradil pri odoslaní reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za vady (odporúčame požiadať najdlhšie do 30 dní po vybavení reklamácie – zákonná lehota tým nie je dotknutá) a boli vynaložené skutočne a účelne. (V prípade poštovného za minimálne nutné náklady je považovaná najlacnejšia možná služba, ktorú je možné vadný tovar dodať k riadeniu). Kupujúci je povinný tieto náklady pri ich uplatnení vierohodným spôsobom predávajúcemu preukázať.
  9. Ak je Kupujúci spotrebiteľ, predávajúci vybaví reklamáciu a spotrebiteľa informuje najneskôr do 30 dní. Po márnom uplynutí tejto lehoty môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy alebo uplatniť nárok na primeranú zľavu.
  10. Kupujúci je povinný tovar po vybavení reklamácie od Predávajúceho prevziať bez zbytočného odkladu. Predávajúcemu patrí skladné vo výške 50,- Kč za každý začatý deň omeškania Kupujúceho so splnením povinnosti podľa predchádzajúcej vety.
  11. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upraviť reklamačný poriadok predávajúceho.
  12. Adresa na zaslanie tovaru na reklamáciu: Huka stores sro, Jeremenkova 55/1, 779 00, Olomouc.
  13. Elektronická adresa pre nahlásenie reklamácie spotrebiteľom: reklamace@huka.cz
  14. Telefón pre reklamačné konanie: +421 950 611 619

 

VIII. Riešenie sporov

Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim riešia príslušné súdy. Predávajúci sa zaväzuje usilovať prednostne o mimosúdne riešenie sporov s kupujúcim, pokiaľ ich kupujúci neodmietne. Spotrebiteľovi patrí právo využiť v súlade so zákonom a príslušnými podmienkami, inštitútu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov (ADR) pri Českej obchodnej inšpekcii.

Počas trvania rokovaní o mimosúdnom urovnaní sporu nebežia ani nezačnú plynúť premlčacie a prekluzívne lehoty podľa Občianskeho zákonníka, pokiaľ jedna zo strán sporu výslovne neodmietne v rokovaní pokračovať.

Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení, vykonáva Česká obchodná inšpekcia (www.coi.cz).

K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 00020869, www.coi.cz.

Začať alternatívne riešenie sporu je tiež možné prostredníctvom on-line formulára na stránkach https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

IX. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
  2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Zb., Občianskeho zákonníka., v znení neskorších predpisov.
  3. Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@garho.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.
  4. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

X. Ochrana osobných údajov

  1. Predávajúci je správcom osobných údajov v zmysle relevantných ustanovení Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016, o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov o voľnom pohybe týchto údajov ao zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov)) ďalej tiež „Nariadenie GDPR“
  2. V zmysle čl. 12 Nariadenia GDPR sú týmto poskytnuté kupujúcim (ďalej tiež „subjekt údajov“) informácie o spracovávaní a ochrane osobných údajov as tým súvisiacich právach.
  3. Ochrana osobných údajov kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, je poskytovaná Nariadením GDPR s účinnosťou od 25. 5. 2018.
  4. Predávajúci postupuje tak, aby subjekt údajov neutrpel ujmu na svojich právach, najmä na práve na zachovanie ľudskej dôstojnosti, a tiež dbá na ochranu pred neoprávneným zasahovaním do súkromného a osobného života subjektu údajov.
  5. Kategórie spracovávaných osobných údajov sa riadi rozsahom, v ktorom boli predávajúcemu poskytnuté, a to najmä:

- prostredníctvom registračného formulára na základe ktorého si kupujúci zriaďuje užívateľský účet na webovej stránke predávajúceho (viď „Užívateľský účet“);

- údajmi a informáciami získanými v rámci používania webových stránok pri uskutočnení objednávok.

  1. Predávajúci tak na základe vyššie uvedeného spracováva osobné údaje kupujúceho v nasledujúcom rozsahu adresných, identifikačných a popisných údajov. Predovšetkým sa jedná o meno, priezvisko, kontaktné informácie (emailová adresa, telefónne číslo), adresa bydliska, dodacia (fakturačná) adresa, ak nie je zhodná s adresou bydliska, identifikačné číslo, daňové identifikačné číslo, číslo účtu (ďalej len „osobné údaje“) ).
  2. Predávajúci ako správca údajov spracováva osobné údaje v súlade s Nariadením GDPR, prípadne ďalšími relevantnými právnymi predpismi a pri súčasnom prešetrovaní práv osôb, ktorých údaje sú spracovávané.
  3. Účelom spracovania osobných údajov je:

- realizácia práv a povinností za účelom plnenia kúpnej zmluvy, tj nákupu tovaru prostredníctvom e-shopu (webového rozhrania predávajúceho) a dodania tovaru, vybavovania reklamácií a práv vád z vadného plnenia, vrátane plnenia ďalších práv a povinností v súvislosti s kúpnou zmluvou a pre účely vedenia Užívateľského účtu,
- plnenie právnych (zákonných) povinností predávajúceho,

- účely zahrnuté v rámci udeleného súhlasu subjektov osobných údajov.

  1. Právnym dôvodom spracovania osobných údajov sú tak najmä nasledujúce dôvody: spracovanie osobných údajov je nevyhnutné pre splnenie právnej povinnosti, ktorá sa na predávajúceho ako správca údajov vzťahuje, o spracovaní osobných údajov je nevyhnutné pre splnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je
    kupujúci ako subjekt údajov, alebo pre vykonanie opatrení prijatých pred uzavretím zmluvy na žiadosť kupujúceho,
    o súhlas subjektu údajov (kupujúceho) so spracovaním svojich osobných údajov na jeden alebo viac konkrétnych účelov, ak nie je splnený žiadny z vyššie uvedených právnych dôvod na spracovanie.
  2. Spracovaním osobných údajov môže predávajúci poveriť tretiu osobu, ako spracovateľa. Okrem osôb dopravujúcich tovar nebudú osobné údaje predávajúcim bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho odovzdávané tretím osobám.
  3. Osobné údaje kupujúceho sú spracovávané manuálne aj automaticky, vrátane profilovania. Predávajúci považuje osobné údaje za dôverné a nebude ich bez súhlasu subjektov osobných údajov či zákonnej povinnosti odovzdávať tretím osobám, ibaže sa jedná o subjekt patriaci do koncernu, do ktorého patrí tiež predávajúci, ktorý má sídlo v rámci Európskej únie. K osobným údajom budú mať okrem predávajúceho prístup aj tretie osoby v rámci Európskej únie – spracovatelia, ktorí poskytujú vhodné záruky a ktorých spracovanie spĺňa požiadavky podľa platných právnych predpisov, a ktoré zaisťuje náležitú ochranu práv.
  4. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácii, vo svojom Užívateľskom účte, pri objednávke uskutočnenej z webového rozhrania obchodu) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch. V prípade, že tak kupujúci neurobí, idú dôsledky z toho vyplývajúce na jeho ťarchu.
  5. Osobné údaje sú spracovávané po dobu trvania Užívateľského účtu na webovom rozhraní obchodu a dobu nevyhnutne nutnú po jeho ukončení. Osobné údaje sú spracovávané po dobu potrebnú na naplnenie účelu zmluvy o kúpe tovaru a počas plynutia záručnej lehoty na dodaný tovar, okrem prípadov, keď zákon stanovuje dlhšiu dobu uchovávania osobných údajov (napr. za účelom archivácie, záruky, účtovníctva a pod.). Osobné údaje spracovávané na základe súhlasu sú spracovávané najdlhšie do doby odvolania súhlasu, čo je možné urobiť kedykoľvek. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
  6. Odvolaním súhlasu nie je dotknutá zákonnosť spracovania vychádzajúceho zo súhlasu, ktorý bol daný pred jeho odvolaním. Odvolanie súhlasu tiež nemá vplyv na spracovanie osobných údajov, ktoré predávajúci spracováva na základe iného právneho základu, než je súhlas (tj najmä ak je spracovanie nevyhnutné pre splnenie zmluvy, právne povinnosti alebo z iných dôvodov uvedených v platných právnych predpisoch).
  7. Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.
  8. Kupujúci ako subjekt údajov má podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov ao voľnom pohybe týchto údajov ao zrušení smernice 95/46/ES (GDPR) nasledujúce práva:
  9. a) právo na informácie;
  10. b) právo na prístup k osobným údajom a ich prenosnosť;
  11. c) právo na opravu nepresných osobných údajov alebo ich doplnenie;
  12. d) právo na vymazanie osobných údajov („právo byť zabudnutý“);
  13. e) právo na obmedzenie spracovania osobných údajov;
  14. f) právo vzniesť námietku;
  15. g) odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov;
  16. h) právo získať od predávajúceho potvrdenie o tom, či sú osobné údaje subjektu spracovávané.
  17. Práva uvedené v bode 15. môžu subjekty osobných údajov realizovať prostredníctvom tohto poučenia, a to kontaktovaním predávajúceho. Pre podrobnejšie poučenie, informácie o spracovaní osobných údajov a výkon svojich práv sa subjekt osobných údajov (kupujúci) môže obrátiť na predávajúceho prostredníctvom emailovej adresy. Z dôvodu ochrany môže predávajúci vybavovať iba žiadosti týkajúce sa osobných údajov spojených s konkrétnou e-mailovou adresou, ktorú kupujúci použil na zaslanie svojej požiadavky, av určitých prípadoch musí predávajúci pred vykonaním požiadavky overiť identitu dotknutej osoby. Žiadosti o prístup, opravu či odstránenie a ďalšie požiadavky týkajúce sa osobných údajov je možné požadovať:

- prostredníctvom emailu: info@garho.sk ,

- poštou na adresu: Huka stores sro, Jeremenkova 55/1, Olomouc

Predávajúci je povinný reagovať na tieto žiadosti bez zbytočného odkladu, a to v súlade s platnými právnymi predpismi, tj najneskôr do 1 mesiaca od obdržania žiadosti. Lehotu je možné predĺžiť v prípade potreby s ohľadom na zložitosť a počet žiadostí až o ďalšie 2 mesiace. Predávajúci má povinnosť informovať subjekt údajov o takomto predĺžení najneskôr do 1 mesiaca od prijatia žiadosti spoločne s dôvodmi pre tento odklad.

  1. Informácie podľa bodu 16. tohto článku poskytuje predávajúci bezplatne. Pokiaľ sú žiadosti podané kupujúcim zjavne nedôvodné alebo neprimerané, najmä pretože sa opakujú, môže predávajúci:

- uložiť primeraný poplatok, ktorý zohľadňuje administratívne náklady spojené s poskytnutím požadovaných informácií alebo oznámení alebo s uskutočnením požadovaných úkonov; alebo

- odmietnuť žiadosti vyhovieť.

  1. Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § 7 ods. 3 zákona č. 480/2004 Zb. o niektorých službách informačnej spoločnosti ich zasielanie neodmietnete. Spracovanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame spracovateľa, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.cz; tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o zakúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu.
  2. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. ďalej len „nariadenie GDPR“) súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely rokovania o tejto zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu (Informácie o spracovaní osobných údajov).
  3. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 nariadenia GDPR súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely zasielania obchodných oznámení plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu.
  4. Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
  5. Plné znenie podmienok na ochranu osobných údajov nájdete či: Ochrana osobných údajov a zásady o používaní cookies.

XI. Doručovanie

  1. Kupujúcemu môže byť doručované na adresu elektronickej pošty uvedenú v jeho užívateľskom účte či uvedenú kupujúcim v objednávke.
  2. V súlade s ustanovením § 573 zákona č. 89/2012 Zb., Občianskeho zákonníka sa má za to, že došlá zásielka odoslaná predávajúcim s využitím prevádzkovateľa poštových služieb došla tretí pracovný deň po jej odoslaní.

XII. Záverečné ustanovenia

  1. Pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
  2. Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.

    3. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
  3. Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
  4. Kontaktné údaje predávajúceho

– adresa na doručovanie: Huka stores sro ,Jeremenkova 55/1, 77900, Olomouc

- adresa elektronickej pošty info@garho.sk

- telefón +421 950 611 619.

Obchodné podmienky sú platné od 01.01.2023 a platia do vydania nových podmienok.

Protokol na stiahnutie

  1. Zpětné zaslání zboží (.PDF)

Zásielka tovaru - spätné zaslanie tovaru, ktorý je spotrebiteľom - zákazníkom zasielané späť na adresu predajcu, prosím nezasielajte na dobierku, zásielka zaslaná na dobierku nebude prijatá, bude odmietnutá.